1. Analiza financiara – basic
Denumire curs:
ABC – ul Analizei financiare
Public-tinta:
Ofiteri de credit, Manageri de relatie MIMM, Analisti de credite si junior
Objective:
Dobandirea abilitatilor si cunostintelor de baza in analiza
financiara a companiilor. Separarea de contabilitate
financiara a companiilor. Separarea de contabilitate
Beneficii:
- Interpretarea corecta a bilantului si P&L-ului unei companii
- Receptionarea semnalelor de alarma (red flags) pe care le pot semnala situatiile financiare
- Intelegerea si interpretarea indicatorilor financiari si a (dez)echilibrelor pe care le semnaleaza
- Identificarea unor potentiale remedii pentru potentiale probleme
- Diferentierea critica intre profit si cash
- Intelegerea legaturilor stranse dintre deciziile managerilor si (dez)echilibrele financiare
Agenda pe scurt :
- Economia la raport – scurta radiografie macro
- Balanta, bilant, CPP: citire, intrepretare, red flags
- Indicatori financiari: mod de calcul, interpretare, red flags
- Diagnostic financiar: instrumente, semnale de alarma si potentiale remedii
- Ciclul de conversie al numerarului: interpretare, semnale de alarma si potentiale remedii
- Eficienta operationala: interpretare, semnale de alarma si potentiale remedii
- Surse si utilizari de cash
- Analiza financiara si deciziile manageriale
Numar optim participanti:
16-20
Durata optima a cursului:
2 zile
2. Analiza financiara – avansat
Denumire curs:
Analiza financiara pentru avansati
Public-tinta:
Ofiteri de credit, Manageri de relatie IMM, Analisti de credite, Analisti de risc
Obiective:
Imbunatatirea abilitatilor analistilor/managerilor de a intelege eventualele
dezechilibre financiare, de a le corecta si de a structura solutiile de finantare
cele mai adecvate modelului de business studiat.
dezechilibre financiare, de a le corecta si de a structura solutiile de finantare
cele mai adecvate modelului de business studiat.
Beneficii:
- O abordare de sinteza, manageriala a analizei financiare,
cu focus pe diagnostic, interpretare si modelare economica. - Intelegerea interconectarii modelului de business cu cifrele companiei;
- Interpretarea corecta a bilantului si P&L-ului unei companii
- Receptionarea semnalelor de alarma (red flags) pe care le pot semnala situatiile financiare
- Intelegerea si interpretarea indicatorilor financiari si a (dez)echilibrelor pe care le semnaleaza
- Diagnosticarea situatiei financiare a companiilor analizate
- Identificarea unor potentiale remedii pentru potentiale probleme
- Intelegerea legaturilor stranse dintre deciziile managerilor si (dez)echilibrele financiare
Agenda pe scurt:
- Economia la raport – scurta radiografie macro
- Balanta, bilant, CPP: citire, intrepretare, red flags
- Indicatori financiari: mod de calcul, interpretare, red flags
- Diagnostic financiar: instrumente, semnale de alarma si potentiale remedii
- Ciclul de conversie al numerarului: interpretare, semnale de alarma si potentiale remedii
- Eficienta operationala: interpretare, semnale de alarma si potentiale remedii
- Cash Flow: metoda directa si indirecta, constructie pe istoric si previziuni, interpretare
- Analiza financiara si deciziile manageriale
Numar optim participanti:
16-20
Durata optima a cursului:
3 zile
3. Analize sectoriale
Denumire curs:
Dialectele creditarii pe sectoare de activitate
Public-tinta:
Ofiteri de credit, Manageri de relatie IMM, Directori de agentii/sucursale, Analisti de credite
Obiective:
Recapitularea elementelor analizei de credit. Particularizarea acestora la specificul fiecarui sector
de activitate.
de activitate.
Beneficii:
- Accesul la informatii specifice, elemente de business si modele concrete de analiza pentru
opt sectoare de activitate - Cunoasterea celor mai importante repere in analiza de business a companiilor in functie
de sectorul de activitate - Cunoasterea celor mai importante repere in analiza financiara a companiilor in functie
de sectorul de activitate - Interpretarea corecta a bilantului si P&L-ului unei companii,in functie de sectorul
de activitate - Receptionarea semnalelor de alarma (red flags) specifice diferitelor sectoare de
activitate - Intelegerea legaturilor stranse dintre deciziile managerilor si (dez)echilibrele
financiare
Agenda pe scurt:
- Economia la raport – scurta radiografie macro
- Elementele analizei de credit - recapitulare
- Agribusiness – culturi vegetale
- Agribusiness – zootehnie
- Comert retail
- Distributia si logistica
- Servicii capital intensive
- Industrie alimentara
- Transport rutier (de marfa si persoane)
- Constructii si real estate
Numar optim participanti:
16-20
Durata optima a cursului:
3 zile
4. Managementul riscului
Denumire curs:
Managementul riscurilor de creditare
Public-tinta:
Directori de agentii/sucursale, Manageri din Centrala, Manageri de relatie IMM,
Analisti de risc, Analisti de credite
Analisti de risc, Analisti de credite
Obiective:
Imbunatatirea abilitatilor analistilor/managerilor de a identifica, evalua si
a controla riscurile in procesul de creditare.
a controla riscurile in procesul de creditare.
Beneficii:
- Intelegerea diferitelor tipuri de riscuri care apar in procesul de creditare
- Dezvoltarea abilitatilor de identificare, evaluare si control a riscurilor de credit
- Cunoasterea regulilor de risc in dezvoltarea de produse si in procesul de analiza
- Intelegerea elementelor cheie ale managementului de portofoliu
- Intelegerea importantei procesului de monitorizare
- Intelegerea importantei procedurilor de control
Agenda pe scurt:
- Riscul mediului macro;
- Dezvoltarea produselor si a procesului de analiza;
- Managementul de portofoliu – riscul concentrarilor;
- Procesul de monitorizare;
- Procedurile de control.
Numar optim participanti:
16-20
Durata optima a cursului:
2 zile
5. Decizia de Credit – intre stiinta si arta
Denumire curs:
Decizia de Credit – intre stiinta si arta
Public-tinta:
Ofiteri de credit, Manageri de relatie IMM, Directori de agentii/sucursale,
Analisti de credite
Analisti de credite
Obiective:
Imbunatatirea abilitatilor analistilor/managerilor de aintelege resorturile din
spatele deciziei de credit, separand stiinta de arta creditarii.
spatele deciziei de credit, separand stiinta de arta creditarii.
Beneficii:
- Intelegerea legaturii intre ciclurile economiei, ciclurile de creditare si tabloul macro-economic
actual si evolutia companiilor finantate - Cunoasterea si interpretarea celor 7 determinanti ai deciziei de credit
- Identificarea elementelor cheie (red flags si quick hints) privind determinantii deciziei de credit
- Intelegerea structurilor de finantare si a efectului lor asupra situatiilor financiare actuale
si viitoare ale companiilor - Intelegerea ecuatiei risc vs. reward si a principiilor de stabilire a pretului tranzactiilor
financiare - Responsabilizarea persoanelor implicate in decizia de credit
Agenda pe scurt:
- Ciclurile economiei si ciclurile de creditare
- Tablou de bord Romania – economia la raport
- Cei 7 determinanti ai deciziei de credit
- Piata
- Managementul
- Cash Flow-ul
- Structuri de finantare
- Normele interne si Politica de creditare
- Risc vs. reward. Pretul
- Responsabilitatea
Numar optim participanti:
16-20
Durata optima a cursului:
2 - 3 zile
6. Procesul de creditare
Denumire curs:
Procesul de creditare de la A la Z
Public-tinta:
Ofiteri de credit, Manageri de relatie IMM, Directori de agentii/sucursale,
Analisti de credite
Analisti de credite
Obiective:
Dezvoltarea abilitatilor analistilor/ofiterilor de credite de a intelege procesului
de creditare si importanta fiecarei etape ale acestuia.
de creditare si importanta fiecarei etape ale acestuia.
Beneficii:
- Abordare structurata, clara si nesofisticata a etapelor procesului de creditare
- Dezvoltarea abilitatii de originare si preselectie a clientilor si de a identifica
elementele de business cheie in cadrul vizitei la client de catre oamenii din vanzari - Intelegerea ecuatiei risc vs reword in procesul de creditare
- Insusirea notiunilor de structurare
- Quick hints privind propunerea/referatul de finantare
Agenda pe scurt:
- Originare, preselectie, vizita la client;
- Analiza riscurilor procesului de creditare;
- Elemente de structurare;
- Elementele Referatului de credit;
- Fundamentarea deciziei si structurarea conditiilor de aprobare;
- Procesul de monitorizare;
- Incheierea relatiei cu clientul.
Numar optim participanti:
16-20
Durata optima a cursului:
3 - 4 zile
7. Management financiar pentru companii si antreprenori
Denumire curs:
Seminarul de management financiar
Public-tinta:
Directori economici IMM si companii, antreprenori
Obiective:
Dezvoltarea abilitatilor si cresterea culturii financiare pentru persoanele
implicate in deciziile de management.
implicate in deciziile de management.
Beneficii:
- Intelegerea diferentierii critice intre contabilitate si analiza financiara – ca instrument
de support in deciziile manageriale - Interpretarea indicatorilor financiari pornind de la relatia de cauzalitate intre deciziile
de management si eventuale dezechilibre financiare - Asumarea rolului essential al managerului financiar intr-o companie: acela de liant intre
strategist, management operational, tehnologie si actionariat
Agenda pe scurt:
- Economia la raport – scurta radiografie macro
- Balanta, bilant, CPP: citire, intrepretare, red flags
- Indicatori financiari: mod de calcul, interpretare, red flags
- Diagnostic financiar: instrumente, semnale de alarma si potentiale remedii
- Ciclul de conversie al numerarului: interpretare, semnale de alarma si potentiale remedii
- Eficienta operationala: interpretare, semnale de alarma si potentiale remedii
- Cash Flow: metoda directa si indirecta, constructie pe istoric si previziuni, interpretare
- Fundamentaree deciziilor privind:
- Optimizarea investitiilor
- Oprimizarea capitalurilor
- Atragerea finantarilor
- Maximizarea profitului
Numar optim participanti:
16-20
Durata optima a cursului:
2 - 3 zile