1. Analiza financiara – basic

Denumire curs:
ABC – ul Analizei financiare
Public-tinta:
Ofiteri de credit, Manageri de relatie MIMM, Analisti de credite si junior
Objective:
Dobandirea abilitatilor si cunostintelor de baza in analiza
financiara a companiilor. Separarea de contabilitate
Beneficii:
  • Interpretarea corecta a bilantului si P&L-ului unei companii
  • Receptionarea semnalelor de alarma (red flags) pe care le pot semnala situatiile financiare
  • Intelegerea si interpretarea indicatorilor financiari si a (dez)echilibrelor pe care le semnaleaza
  • Identificarea unor potentiale remedii pentru potentiale probleme
  • Diferentierea critica intre profit si cash
  • Intelegerea legaturilor stranse dintre deciziile managerilor si (dez)echilibrele financiare
Agenda pe scurt :
  • Economia la raport – scurta radiografie macro
  • Balanta, bilant, CPP: citire, intrepretare, red flags
  • Indicatori financiari: mod de calcul, interpretare, red flags
  • Diagnostic financiar: instrumente, semnale de alarma si potentiale remedii
  • Ciclul de conversie al numerarului: interpretare, semnale de alarma si potentiale remedii
  • Eficienta operationala: interpretare, semnale de alarma si potentiale remedii
  • Surse si utilizari de cash
  • Analiza financiara si deciziile manageriale
Numar optim participanti:
16-20
Durata optima a cursului:
2 zile

2. Analiza financiara – avansat

Denumire curs:
Analiza financiara pentru avansati
Public-tinta:
Ofiteri de credit, Manageri de relatie IMM, Analisti de credite, Analisti de risc
Obiective:
Imbunatatirea abilitatilor analistilor/managerilor de a intelege eventualele
dezechilibre financiare, de a le corecta si de a structura solutiile de finantare
cele mai adecvate modelului de business studiat.
Beneficii:
  • O abordare de sinteza, manageriala a analizei financiare,
    cu focus pe diagnostic, interpretare si modelare economica.
  • Intelegerea interconectarii modelului de business cu cifrele companiei;
  • Interpretarea corecta a bilantului si P&L-ului unei companii
  • Receptionarea semnalelor de alarma (red flags) pe care le pot semnala situatiile financiare
  • Intelegerea si interpretarea indicatorilor financiari si a (dez)echilibrelor pe care le semnaleaza
  • Diagnosticarea situatiei financiare a companiilor analizate
  • Identificarea unor potentiale remedii pentru potentiale probleme
  • Intelegerea legaturilor stranse dintre deciziile managerilor si (dez)echilibrele financiare
Agenda pe scurt:
  • Economia la raport – scurta radiografie macro
  • Balanta, bilant, CPP: citire, intrepretare, red flags
  • Indicatori financiari: mod de calcul, interpretare, red flags
  • Diagnostic financiar: instrumente, semnale de alarma si potentiale remedii
  • Ciclul de conversie al numerarului: interpretare, semnale de alarma si potentiale remedii
  • Eficienta operationala: interpretare, semnale de alarma si potentiale remedii
  • Cash Flow: metoda directa si indirecta, constructie pe istoric si previziuni, interpretare
  • Analiza financiara si deciziile manageriale
Numar optim participanti:
16-20
Durata optima a cursului:
3 zile

3. Analize sectoriale

Denumire curs:
Dialectele creditarii pe sectoare de activitate
Public-tinta:
Ofiteri de credit, Manageri de relatie IMM, Directori de agentii/sucursale, Analisti de credite
Obiective:
Recapitularea elementelor analizei de credit. Particularizarea acestora la specificul fiecarui sector
de activitate.
Beneficii:
  • Accesul la informatii specifice, elemente de business si modele concrete de analiza pentru
    opt sectoare de activitate
  • Cunoasterea celor mai importante repere in analiza de business a companiilor in functie
    de sectorul de activitate
  • Cunoasterea celor mai importante repere in analiza financiara a companiilor in functie
    de sectorul de activitate
  • Interpretarea corecta a bilantului si P&L-ului unei companii,in functie de sectorul
    de activitate
  • Receptionarea semnalelor de alarma (red flags) specifice diferitelor sectoare de
    activitate
  • Intelegerea legaturilor stranse dintre deciziile managerilor si (dez)echilibrele
    financiare
Agenda pe scurt:
  • Economia la raport – scurta radiografie macro
  • Elementele analizei de credit - recapitulare
  • Agribusiness – culturi vegetale
  • Agribusiness – zootehnie
  • Comert retail
  • Distributia si logistica
  • Servicii capital intensive
  • Industrie alimentara
  • Transport rutier (de marfa si persoane)
  • Constructii si real estate
Numar optim participanti:
16-20
Durata optima a cursului:
3 zile

4. Managementul riscului

Denumire curs:
Managementul riscurilor de creditare
Public-tinta:
Directori de agentii/sucursale, Manageri din Centrala, Manageri de relatie IMM,
Analisti de risc, Analisti de credite
Obiective:
Imbunatatirea abilitatilor analistilor/managerilor de a identifica, evalua si
a controla riscurile in procesul de creditare.
Beneficii:
  • Intelegerea diferitelor tipuri de riscuri care apar in procesul de creditare
  • Dezvoltarea abilitatilor de identificare, evaluare si control a riscurilor de credit
  • Cunoasterea regulilor de risc in dezvoltarea de produse si in procesul de analiza
  • Intelegerea elementelor cheie ale managementului de portofoliu
  • Intelegerea importantei procesului de monitorizare
  • Intelegerea importantei procedurilor de control
Agenda pe scurt:
  • Riscul mediului macro;
  • Dezvoltarea produselor si a procesului de analiza;
  • Managementul de portofoliu – riscul concentrarilor;
  • Procesul de monitorizare;
  • Procedurile de control.
Numar optim participanti:
16-20
Durata optima a cursului:
2 zile

5. Decizia de Credit – intre stiinta si arta

Denumire curs:
Decizia de Credit – intre stiinta si arta
Public-tinta:
Ofiteri de credit, Manageri de relatie IMM, Directori de agentii/sucursale,
Analisti de credite
Obiective:
Imbunatatirea abilitatilor analistilor/managerilor de aintelege resorturile din
spatele deciziei de credit, separand stiinta de arta creditarii.
Beneficii:
  • Intelegerea legaturii intre ciclurile economiei, ciclurile de creditare si tabloul macro-economic
    actual si evolutia companiilor finantate
  • Cunoasterea si interpretarea celor 7 determinanti ai deciziei de credit
  • Identificarea elementelor cheie (red flags si quick hints) privind determinantii deciziei de credit
  • Intelegerea structurilor de finantare si a efectului lor asupra situatiilor financiare actuale
    si viitoare ale companiilor
  • Intelegerea ecuatiei risc vs. reward si a principiilor de stabilire a pretului tranzactiilor
    financiare
  • Responsabilizarea persoanelor implicate in decizia de credit
Agenda pe scurt:
  • Ciclurile economiei si ciclurile de creditare
  • Tablou de bord Romania – economia la raport
  • Cei 7 determinanti ai deciziei de credit
  • Piata
  • Managementul
  • Cash Flow-ul
  • Structuri de finantare
  • Normele interne si Politica de creditare
  • Risc vs. reward. Pretul
  • Responsabilitatea
Numar optim participanti:
16-20
Durata optima a cursului:
2 - 3 zile

6. Procesul de creditare

Denumire curs:
Procesul de creditare de la A la Z
Public-tinta:
Ofiteri de credit, Manageri de relatie IMM, Directori de agentii/sucursale,
Analisti de credite
Obiective:
Dezvoltarea abilitatilor analistilor/ofiterilor de credite de a intelege procesului
de creditare si importanta fiecarei etape ale acestuia.
Beneficii:
  • Abordare structurata, clara si nesofisticata a etapelor procesului de creditare
  • Dezvoltarea abilitatii de originare si preselectie a clientilor si de a identifica
    elementele de business cheie in cadrul vizitei la client de catre oamenii din vanzari
  • Intelegerea ecuatiei risc vs reword in procesul de creditare
  • Insusirea notiunilor de structurare
  • Quick hints privind propunerea/referatul de finantare
Agenda pe scurt:
  • Originare, preselectie, vizita la client;
  • Analiza riscurilor procesului de creditare;
  • Elemente de structurare;
  • Elementele Referatului de credit;
  • Fundamentarea deciziei si structurarea conditiilor de aprobare;
  • Procesul de monitorizare;
  • Incheierea relatiei cu clientul.
Numar optim participanti:
16-20
Durata optima a cursului:
3 - 4 zile

7. Management financiar pentru companii si antreprenori

Denumire curs:
Seminarul de management financiar
Public-tinta:
Directori economici IMM si companii, antreprenori
Obiective:
Dezvoltarea abilitatilor si cresterea culturii financiare pentru persoanele
implicate in deciziile de management.
Beneficii:
  • Intelegerea diferentierii critice intre contabilitate si analiza financiara – ca instrument
    de support in deciziile manageriale
  • Interpretarea indicatorilor financiari pornind de la relatia de cauzalitate intre deciziile
    de management si eventuale dezechilibre financiare
  • Asumarea rolului essential al managerului financiar intr-o companie: acela de liant intre
    strategist, management operational, tehnologie si actionariat
Agenda pe scurt:
  • Economia la raport – scurta radiografie macro
  • Balanta, bilant, CPP: citire, intrepretare, red flags
  • Indicatori financiari: mod de calcul, interpretare, red flags
  • Diagnostic financiar: instrumente, semnale de alarma si potentiale remedii
  • Ciclul de conversie al numerarului: interpretare, semnale de alarma si potentiale remedii
  • Eficienta operationala: interpretare, semnale de alarma si potentiale remedii
  • Cash Flow: metoda directa si indirecta, constructie pe istoric si previziuni, interpretare
  • Fundamentaree deciziilor privind:
    • Optimizarea investitiilor
    • Oprimizarea capitalurilor
    • Atragerea finantarilor
    • Maximizarea profitului
Numar optim participanti:
16-20
Durata optima a cursului:
2 - 3 zile